فاسئو متخصص بهینه سازی وب سایت

فاسئو متخصص در بهینه سازی و بهتر کردن رتبه گوگل

فاسئو متخصص بهینه سازی وب سایت

فاسئو متخصص در بهینه سازی و بهتر کردن رتبه گوگل

در این وبلاگ سعی می کنیم مطالب مفید درباره ی سئو و بهتر کردن رتبه ی سایت ارایه دهیم . این مطالب به شکل کامل تر در سایت فاسئو هم قرار دارد . امیدواریم برایتان کاربردی باشند.

بایگانی

۴ قدم برای بهینه سازی وب سایت

۴ قدم برای بهینه سازی وب سایت

جان راگنرود در کتاب آخرین راهنمایی ها به سمت بهبود وبسایت ٬ از تخصص و مهارتش در بازاریابی و سئو استفاده کرده و به مخاطبان می گوید که چطور وبسایتی با عمکرد بالا بسازند و رده های بالای گوگل را تصاحب کنند . در این نوشتار خلاصه ای از ۴ قدم برای بهینه سازی وب سایت را که از کتابش ترجمه کرده ایم می آوریم :

اهداف بهینه سازی وب سایت ها این است که عنکبوت ها نه تنها سایت و صفحات شما را پیدا کنند بلکه به صفحات شما امتیاز خوبی هم بدهند که در نتایج بالا قرار گیرد . فرآیند بهینه سازی وب سایت ها٬ فرآیندی یک مرحله ای و یک مرتبه ای نیست بلکه نیاز به زمان دارد و باید صبر و حوصله ٬ به شکل مدارم به آن پرداخت تا نتابج مطلوب را بدست آورد .

قدم اول : تحلیل و بررسی اهداف تجاری و بازاریابی

  • تحلیل سایت . آنالیز متا ها وکلمات کلیدی ٬ نوشتارها و کدها با این هدف که موقعیت سایت شما در موتورهای جست و جو گر دقیقا کجا قرار دارد . برای مثال نسبت کدها با نوشتارها در یک صفحه خاص چگونه است؟
  • آنالیز رقبا . کلمات کلیدی محتوای خود را در معرض آزمون قرار دهید و ببینید در مقابل رقبای خود بهتر است از کدام کلمات کلیدی بهره ببرید . ابزارهایی مانند semrush.com , keywordspy.com  کمک کننده خواهند بود.
  • انتخاب اولیه ی کلمات کلیدی . لیستی از اهداف و کلمات کلیدی انتخاب کنید که مرتبط با زمینه ی کاری و بخش های مربوط به سایت شما است . پس با این سوال شروع کنید که چه چیزی در موتورجست و جو گر تایپ می کنید تا و بسایت و بازار کار خود را بیابید؟ سپس سعی کنید تصور کنید که مشتری شما چه چیزی را تایپ خواهد کرد؟

قدم دوم : تحقیق و توسعه کلمات کلیدی

  • آنالیز کلمات کلیدی . در این مرحله باید کلمات کلیدی خود را قطعی کنید. با بررسی و نقد لیست کلمات کلیدی استفاده شده توسط رقیبانتان ٬ سعی کنید دریابید که کدام کلمه ها کمتر استفاده شده اند و کدام کلمات رقیبان سرسختی در رتبه های بالا دارد . کلمات و عبارات برتر برای انتخاب بهترین کلمه ی کلیدی با بررسی مفرد ٬ جمع و حتی شکل ناقص ٬ آنها باید در لیست باشد . چون در برخی کلمات می توان از اشتباه تایپ کردن کلمه ی کلیدی مطلوب بهره برد . البته باید در نظر داشته باشید که معمولا گوگل آنها را اصلاح خواهد کرد ولی به هر حال قابل استفاده است .
  • ارزیابی و تخمین موقعیت رتبه ی سایت . برای آنکه موقعیت های بهتری را تصاحب کنید باید بدانید الان در کجا قرار دارید. بک فایل ساده ی اکسل را همیشه در دسکتاپ نگه دارید و هفته ای یک بار ٬ رتبه ی خود را در آن درج کنید . کم کم که جابگاه های بهتری را تصاحب کردید می توانید آن را به ۳۰ یا ۴۵ روز یکبار تغییر دهید . در این روند باید بهبود رتبه بندی سایت در گوگل را ببینید و کلمات شاخص در بهبود سایت را پیدا کنید .
  • اهداف و مقصد ها . بهتر است اهداف خود را کاملا روشن و واضح بیان کنید تا بتوانید بازگشت سرمایه خود را در برنامه هایی که پیاده سازی می کنید تشخیص دهید . ممکن است این قدم خیلی معمولی به نظر برسد ولی اجازه دهید با مثال بهتر توضیح دهم . تصور کنید می خواهید از ۱۰۰ بازدید کننده به ۲۰۰ بازدید کننده برسید ٬ در طی ۳۰ روز . در این حالت بازدید صفحاتی مشخص را ابتدا می سنجیم . سپس با اعمال تغییرات مربوط به بهینه سازی صبر می کنیم تا نتایجش را مشاهده کنیم . اگر جواب داد ٬‌ آن استراتژی را در صفحات دیگر هم پیاده سازی می کنیم .

قدم سوم : بهبود و محتوا و ارسال

  • ساختن عناوین صفحات . عنوان هایی که باکلمات کلیدی ایجاد می شوند به صفحات شما زمینه یا تم خاصی می دهند که با کلمات کلیدی مطلوبتان در یک جهت می باشند .
  • ایجاد متاتگ ها . توضیحات متاتگ ها می توانند بر تعداد کلیک ها اثر بگذارد اما در رتبه بندی سایت اثری ندارد . چون گوگل دیگر از تگ های کلمات کلیدی استفاده نمی کند .
  • عبارت هایی را که جست و جو می کنند با استراتژی خاصی در صفحات جا دهید . یعنی با تزکیب کد ها و محتوای سایت ٬ کلمات مطلوب را در تک تک صفحات اضافه کنید . در نظر داشته باشید که استاندارد کار ۳ کلمه کلیدی در هر صفحه است و اگر می خواهید بیشتر باشند باید صفحات بیشتر تولید کنید . در ضمن حتما کلمات مرتبط با آنها و لغات دلخواه زمینه ی کاریتان را به شکل طبیعی در متن به کار برید . این امر به موتورهای جست و جو گر می فهماند که صفحه شما از چه چیزی سخن می گوید . این شیوه ی طبیعی ٬ بهترین راهکار است . در قدیم ۱۰۰ تا ۳۰۰ لغت در هر صفحه پیشنهاد می شد . اما امروزه آزمایش ها نشان می دهند که ۸۰۰ تا ۲۰۰۰ لغت بهتر جواب می دهد . در آخر این کاربرها ٬ نوع بازارکار ٬ محتوا و لینک ها هستند که محبوبیت و رتبه ی شما را مشخص می کنند.
  • بهبود نقشه های سایت برای بهیود رتبه ی گوگل ٬ بینگ و ... . این امر به موتورهای جست و جو گر اجازه می دهد که راحت تر صفحات را در خود جا دهند و ثبت کنند . هم xml و هم html را ایجاد کنید . نقشه های xml به راحتی در webmaster tool  گوگل و بینگ قابل ثبت اند .
  • سایت خود را در فهرست ها و مرجع ها ثبت کنید . بهترین راه برای گرفتن بک لینک ها ٬ گرفتن آنها به شکل طبیعی است . با ثبت url سایت خود در yahoo , business.com , dmoz  و ... لینک ها بدست می آیند . حتی با ثبت در  google adsense  ربات های گوگل را یه صفحات خودتان بیارید.

قدم چهارم : بهینه سازی سایت را ادامه دهید

  • آزمون و اندازه گیری ها را متوقف نکنید. با تحلیل رتبه ی سایت خود سعی کنید ببینید رشد شما و بهبود رتبه در گوگل از سرعتش کم شده یا هنوز به همان شکل دارید پیشرفت می کنید . استراتژی های جدید را امتحان کنید و تغییرات را در اکسل ثبت کنید .
  • اصلاحات و نگهداری . برای بهینه سازی کامل سایت و نگه داشتن نتایج بدست آمده نیاز دارید تا آنالیز کلمات کلیدی را ادامه دهید و استراتژی های خود را مدام به روز کنید . لینک ها را چک کنید و از مرتبط بودن لینک های داخلی و خارجی به حوزه های کارتان اطمینان حاصل کنید . وبلاگ ها برای شما ساختارها و محتواهای اضافی و کم دردسری را که نیاز دارید فراهم می کنند ٬‌آنها را دست کم نگیرید .

این 4 قدم از سایت فاسئو کپی شده اند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی